Music archiv - Class Rock

Amon Düül


AMON DÜÜL I & II


Amon Duul IIKoncem 60-tých let vznikl v Západním Německu směr hudby, který měl úžasnou kreativitu a inovační sílu. Něco podobného doposud v rockové hudbě nebylo! Skupiny jako CAN, FAUST, TANGERINE DREAM nebo ELOY přiváděly svojí tvorbou posluchače i kritiky k údivu. Tento nový umělecký hudební styl byl v kontextu se studentským levicovým hnutím, které provázely četné demonstrace a koncerty pod širým nebem. Všeobecně se pro něj vžil název krautrock. Výraz, který je pojmem i dnes a který by nikdy nevznikl bez nejkreativnější a nejavantgardnější skupiny té doby - AMON DÜÜL. Název stylu vznikl údajně podle jejich skladby "Mama Düül und ihre Sauerkrautband" z roku 1968.
Tvorba krautrockových kapel se brzy dostala do rukou kritiků a diskjockeyů v rádiích. Nejobávanější rozhlasový moderátor v Anglii, John Peel, na jehož názoru závisel osud mnoha skupin, přijal AMON DÜÜL s nadšením. Obdivoval jejich nechuť zaplést se do komerčního kolotoče spotřební hudby. Například song "Jail-House Frog" z alba WOLF CITY, je plný ironie a distancuje se od konvenčního rocku made in England/USA, který zaplavil svět. I ostatní jejich texty se vyznačují kritikou obou mateřských zemí rockové hudby. Desky, které AMON DÜÜL vydali, dokumentují proces obtížného zařazování německé poválečné mládeže do spotřební společnosti a především hledání své vlastní identity. Jako mnoho jiných skupin té doby stáli AMON DÜÜL před nevyhnutelným koncem, ale chytili druhý dech a patřili vždy k těm, kdo si od hudebního průmyslu nenechali nic diktovat. Když s odstupem času posloucháme jejich desky, zjistíme, že je na nich přímo geniálně zachycen duch oné rebelantské doby, což ještě dnes dokáže oslovit mnoho lidí.


AD IIHistorie AMON DÜÜL se začala psát v roce 1967. Tehdy se tucet mladých nadšenců v Mnichově spojilo v uměleckou komunu a pojmenovalo se podle egyptského boha Slunce AMON a odvozeniny tureckého slova pro Měsíc DÜÜL. Hned od počátku měla tato komuna mezi mnichovskou mládeží kultovní statut.

Vzpomíná John Weinzierl, kytarista AMON DÜÜL II:
"AMON DÜÜL byl symbol svobody, byla to rodina, hlásná trouba mládeže, ne jen rocková skupina. Někdy byli nošeni i na rukách - byli to opravdoví hrdinové!"

Uvnitř komuny však postupem času začalo docházet k napjatým situacím a tak se nakonec členové rozdělili do dvou frakcí. Jedna, později známá jako AMON DÜÜL I, chtěla jít hudebně i politicky radikální cestou. To znamenalo, že se koncertů a hudebních produkcích mohl zúčastnit každý, nezávisle na tom, zda svůj nástroj ovládal nebo ne. Tak se v řadách AMON DÜÜL objevila i fotomodelka Uschi Obermaier, která se "proslavila" svými vztahy s Mickem Jaggerem, Jimim Hendrixem nebo Rainerem Langhansem z komuny K1. Hudebníkům, jako byl bývalý jazzman Chris Karrer, se to zdálo příliš.
Chris Karrer, bratři Peter a Ulrich Leopoldovi a Falk U.Rogner vyrůstali v internátě v Markoberdorfu (Allgäu). Chris studoval malířství a ve volných chvílích hrál free jazz. John Weinzierl, který byl také žákem internátní školy v Hohenschwangau, cvičil již od šesti let na kytaru. Renate (Krötenschwanz) Knaup absolvovala obchodní školu v Sonthofenu a poté odjela do Anglie jako au-pair.
Již od počátku se hudba AMON DÜÜL vyznačovala spontánností a získávala si na mnichovské undergroundové scéně stále větší okruh fanoušků. Jejich avantgardní a chaotická vystoupení jsou do dnešního dne legendární.

Süddeutsche Zeitung psal:
" ... AMON DÜÜL jsou popovou skupinou srovnatelnou s PINK FLOYD nebo VELVET UNDERGROUND. Dokonce jsou ještě lepší, nápaditější a progresivnější než hvězdy z Anglie a Ameriky."


V roce 1968 byl v Essenu ohlášen koncert AMON DÜÜL. Objevily se ale dvě skupiny stejného jména a historie AMON DÜÜL se rozjela po dvou kolejích. První, známá jako AMON DÜÜL I, operovala v Berlíně a byla propojena s Komunne 1, druhá nesla jméno AMON DÜÜL II a měla svůj hlavní stan v Mnichově. Nemůžeme však mluvit o dvou zcela odlišných objektech. Podobně jako mnichovské EMBRYO, měli obojí AMON DÜÜL snad nejvíce členů v historii rockových skupin a neustále obměňovali svá obsazení. Krátce po rozdělení do dvou formací se v Berlíně odehrála jedna z nejlegendárnějších psychedelických sessions. Původcem byli AMON DÜÜL I, kteří tehdy hráli v obsazení: Rainer Bauer(gtr, vcls), Ulrich Leopold(bas, vcls), Klaus Esser(gtr), Helge Filanda(drums, vcls) a Ella Bauer "Eleonora Romana"(vcls).
Výsledek byl vylisován na 4 LP desky, které jsou dnes téměř nesehnatelné. Desky byly zveřejněny vždy, když se na trhu objevilo nové album AMON DÜÜL II.
Jsou to PSYCHEDELIC UNDERGROUND (1969), COLLAPSING/SINGVÖGEL RÜCKWÄRTS & CO (1969), DISASTER (1971) a EXPERIMENTE, která byla vydána až v roce 1983. Tyto desky, hlavně první tři, byly přijaty s různorodými reakcemi. Šlo o novou definici hudebních experimentů. Spousta songů začíná různými elektrickými efekty a mixy přírodních zvuků, poté přichází postupný melodický vývoj, aby se nakonec vše utopilo v chaosu. Pro pochopení této hudby pomáhají posluchači drogy.
Přestože se gramofirmy držely zpět, kritici o albech neúnavně mluvili a psali, takže tato díla nabývala u fanoušků na ceně. Samozřejmě se můžeme dohadovat, zda muzikanti svá bláznovství nepřestřelili, avšak musíme uznat, že byli o několik světů dále a nebyli jen tak k dostižení. I když jejich hudební genialita později padla na hlavu AMON DÜÜL II, oni byli těmi pravými průkopníky psycho-experimentálního krautrocku.
Album PARADIESWÄRTS DÜÜL (1970) je v tvorbě AMON DÜÜL I zřejmě nejkonvenčnější. Dá se zařadit mezi folkrock a ukazuje, že skupina měla potenciál psát songy odpovídající době.


Chris Karrer se jednu chvíli nervově zhroutil a musel se stáhnout do ústraní. Strávil dva týdny v posteli a v hlavě zkomponoval první stranu alba PHALLUS DEI. Zjistil, že jde o úžasnou věc a že se musí vrátit zpět do Mnichova a k hudbě. Album vyšlo v roce 1969 a ukázalo se, že Chrisova čtrnáctidenní nepřítomnost v AMON DÜÜL II měla zřejmě vyšší smysl. PHALLUS DEI zasáhl posluchače jako bomba a nezpůsobil to jen svým provokativním názvem. Titulní kus na druhé straně, dlouhý téměř 21 minut, nasadil zcela novou hudební laťku. Ještě dnes na tuto desku fanoušci pohlížejí jako na milník psychedelic-rocku. AD Phallus DeiGenialitu Chrise Karrera(vcl, violin, sax), Renate Knaup(vcls), Johna Weinzierla(gtr, vcls) a Falka U.Rognera(keyboards) podpořili i ostatní včetně "Shrata" Christiana Thieleho(bonga, vcls), Dietera Serfase(drums) a Petera Leopolda(drums).
Zde vlastně začíná hodina zrození AMON DÜÜL II. Skupina se se svými kompozicemi vyhoupla do sfér, které doposud v rockové hudbě nebyly dosaženy. Na rozdíl od AMON DÜÜL I, byli u AMON DÜÜL II opravdoví hudebníci a mistři svých nástrojů. Když na sebe necháme poprvé působit jejich hudbu, připadá nám, že jednotlivé elementy k sobě nepasují. Pro hudebního konzumenta počátku 70-tých let byly takové intonace doposud zcela neznámé. Muzikanti pracovali s fragmenty různých hudebních stylů, které skládali do mozaiky a tvořili tak nový atmosférický sound. Samozřejmě si nemůžeme desky AMON DÜÜL II poslechnout jen jednou nebo dvakrát, musíme se do tohoto druhu hudby zahloubat a pak teprve poznáme komplexnost a strukturu mistrovsky promyšleného konceptu. To byl od počátku obrovský rozdíl oproti AMON DÜÜL I.
PHALLUS DEI nebylo pouze známé a slavné album, brzy totiž dosáhlo přímo kultovního statutu. Rüdiger Nuchtern natočil první koncert skupiny a sestříhal z něho hudební film "Amon Düül plays Phallus Dei".
AMON DÜÜL II poté složili hudbu pro film "San Domingo" a získali za ni filmovou cenu.

V Anglii bylo jen málo fanoušků, kteří byli plně přesvědčeni o kvalitě hudby a umění AMON DÜÜL II. Bylo však mezi nimi několik takových, jejichž slovo mělo na britské hudební scéně velké slovo. K těmto fanouškům patřila i formace HAWKWIND, která skupině AMON DÜÜL II tak věřila, že udělala možné i nemožné, aby jejich jméno vešlo ve známost. AMON DÜÜL II od té doby stáli na vlastních nohách a potřebovali schopného manažera. Toho našli v Olafovi Küblerovi, saxofonistovi od Klause Doldingera, který skupinu hnal kupředu. Prvním důkazem jejich spolupráce bylo dvojalbum YETI. Do studia se tentokrát odebrali bez Dietera Serfase.

Časopis Fans o hudbě napsal:
" ... expresivní hudba a druh divokého, agresivního realismu. Změť tónů podobná jako u PINK FLOYD, avšak vytvořená s větší odvahou, bez vnitřní nutnosti napadat estetické krásno."

Hudba AMON DÜÜL II byla v cizině registrována se stále větším údivem a obdivem.

Francouzský magazín Rock&Folk:
"Pro nás je to objev nové dimenze v pop hudbě, fantastického surrealismu a nového způsobu hraní."


Christian Vanders od skupiny MAGMA "nutil" členy AMON DÜÜL II, po jednom jejich vystoupení v Paříži, aby s ním celou noc jamovali.
S touto deskou došlo k průlomu v Anglii, což bylo nepochopitelné, neboť Rainer Bauer používal příšernou angličtinu ("Sandoz In The Rain"). Na titulním kousku ukazují Karrer, Weinzierl, Knaup a ostatní, že mají na to, aby i tak složité kompozice byly poslouchatelné. Vlastně byli AMON DÜÜL II na cestě stát se "Weltstar Made in Germany", avšak jak už to u této skupiny bývá, uhnuli ze směru a to mělo za důsledek nové těžké rozchody. Ty měly vliv i na nahrávání dalších desek. Například anglický baskytarista Dave Anderson zamířil k HAWKWIND a hráč na perkuse "Shrat" Christian Thiele založil vlastní skupinu SAMETI. V té době hráli AMON DÜÜL II jako první německá skupina v legendárním brémském Beat Clubu.
Falk U.Rogner rovněž opustil skupinu, ale nadále se podílel na některých živých vystoupeních. Kromě toho byl stále zodpovědný za obaly na desky.
Po tři měsíce účinkoval u AMON DÜÜL II jako druhý bubeník Keith Forsey. Potom skupinu opustila Renate Knaup, avšak brzy se vrátila. Byla jedním z hudebníků, která změny u AMON DÜÜL II nejcitlivěji prožívala. Zmítala se mezi nenávistí a láskou a to jí zůstalo dodnes. Když mohla, pracovala s Florianem Frickem ze skupiny POPOL VUH, aby si cvičila hlas.
V anketě hudebního časopisu Musik Express byli AMON DÜÜL II zvoleni za nejlepší undergroundovou skupinu a k údivu všech se stali druhou nejlepší bluesovou skupinou. YETI získalo titul "Nejlepší album roku".
K nahrávání dalšího alba TANZ DER LEMMINGE se připojili Lothar Meid(bas) a keyboardista Karl-Heinz Hausmann. Toto dvojalbum, v té době s nejširším spektrem hudebních nápadů, bylo oceněno magazínem New Musical Express jako nejzářivější klenot německého rocku. Anglická hudba se v té době nacházela v sterilní nudě, která se projevovala stále pokračující monotónností.
Ale někteří kritici vytýkali Karrerovi a Weinzierlovi, že skladby na dvojalbu jsou příliš krotké a přearanžované. Kde zůstala ta radost z experimentů a improvizací? I přesto mají obdivovatelé krautrocku radost, když si mohou desku položit na talíř a nechat rotovat.
Rok 1971 byl pro AMON DÜÜL II kritickým. Když na jednom německém turné vystupovali v kolínském Keks-Clubu, vypukl požár, při kterém bylo zničeno jejich veškeré zařízení. Při tomto infernu přišlo o život mnoho mladých životů.
Čtenáři Musik Expressu skupinu opět zvolili za nejoblíbenější undergroundový soubor a album TANZ DER LEMMINGE se umístilo mezi 5-ti nejlepšími deskami roku 1971. Časopis Popfoto označil AMON DÜÜL II za nejlepší live skupinu a druhou nejlepší studiovou skupinu. Sounds uvedl, že Chris Karrer je 6.nejlepší hudebník a AMON DÜÜL II 6.nejlepší skupina roku.
Koncem roku 1971 skupinu opustili Hausmann a Leopold. Peter Leopold začal se studiem medicíny.
Chris Karrer, John Weinzierl, Renate Knaup, Danny "Secundus" Fichelscher(drums) a nováčci Reinhold Spiegelfeld(bas) a Reiner Schnelle(keyboards) odstartovali v červnu 1972 své první desetidenní anglické turné, při kterém hráli i v legendárním Marquee Clubu.
K druhému anglickému turné se přidal i Peter Leopold. Jejich koncert ze 16.12.1972 v londýnském klubu Greyhound byl nahrán, sestříhán a později vydán pod jménem LIVE IN LONDON.
Při nahrávání nového díla CARNIVAL IN BABYLON byl přítomen Falk U.Rogner jen jako hostující bubeník, stálým drumerem byl Danny Fichelscher.


Melody Maker o desce napsal:
"Album je méně agresivní a ne tak sférické jako jeho předchůdce. Zato je vokálnější a mysterióznější."
Údajně se skupina začala vzdalovat svému publiku.

Chris KarrerNa dalším albu WOLF CITY můžeme slyšet již jako stálého bubeníka Falka U.Rognera. Deska má výborné texty a hudebně je velice vyvážená. Čtenáři časopisu Sounds ji uvedli jako 5.nejlepší album roku.

Lothar Meid následoval Keitha Forseye do nové formace 18 KARAT GOLD a byl nahrazen Robbym Heiblem. Bez Dannyho Fichelschera, který odešel k POPOL VUH, nahráli AMON DÜÜL II své 7.album VIVE LA TRANCE.

" ... Málo síly a energie."
(Musikscene)
" ... nejstudenější skupina, která nenabízí nic originálního a vlastního."
(Melody Maker)

To bylo pouze mínění kritiků. Sama skupina měla jiný názor:
"Teď hrajeme pro naše publikum, ne jen pro sebe."
(Renate Knaup)

A toto tvrdím já:
"Léta 1972-74 byla nejkreativnějším obdobím AMON DÜÜL II. Vznikla alba CARNIVAL IN BABYLON (1972), WOLF CITY (1973), LIVE IN LONDON (1973) a VIVE LA TRANCE (1974). Všechny tyto desky byly milníky na cestě k jejich nesmrtelnosti!"

Opět s novým obsazením (vrátil se Danny Fichelscher a nahradil Robbyho Heibla, který odešel ke skupině SAMETI) se AMON DÜÜL II odebrali v květnu 1973 na své třetí anglické turné. Po návratu ještě absolvovali turné po Německu po boku CAN a po vystoupení v Krefeldu, došlo ke katastrofě. Skupina se rozpadla a její členové se vydali každý svou cestou.
Pro první francouzské turné v zimě 1973/1974 angažoval Chris Karrer, John Weinzierl a Peter Leopold krátkodobě kytaristy Connyho Veita a Nicka Woodlanda, basistu Andyho Vixe a zpěvačku Juttu Weinhold. Poté kolem skupiny vše utichlo.
O necelý rok později se AMON DÜÜL II rozhodli pro comeback a nahráli album HI- JACK. Do té doby byla skupina absolutně autonomní a nyní se dostala do spárů megafirmy Atlantic Records. Ta je chtěla prosadit na americkém trhu a tlačila je, aby natočili HI-JACK v komerčnějším stylu.
První živé vystoupení v novém obsazení se odehrálo 18.ledna 1975 v pořadu ARD Phonzeit. Zároveň jejich stará firma vydala kompilační album LEMMINGMANIA, které obsahuje především singly z produkce předchozích let. Skupina připustila diktaturu a Atlantic Records ji dokonce donutil přepracovat původní Karrerův materiál pro HI-JACK. Spolupráce v kolektivu vzala za své a muzikanti se začali pomalu odcizovat. Spoustu vlastních nápadů již na deskách nemohli realizovat neboť produkci měl pěvně v rukou Atlantic.

Chris Karrer:
"Ztratili jsme kontrolu nad AMON DÜÜL II, byla to hrůza!"


Lothar Meid opustil skupinu v roce 1975 a začal dělat sólové projekty. Nahradili ho Robby Heibl a kytarista Nando Tischer (zemřel v červnu 2003) a skupina natočila dvojalbum MADE IN GERMANY. Tato bombastická fantasmagorie nepatří mezi alba, která si zaslouží jméno AMON DÜÜL II. Na čtyřech stranách se vypráví o jakémsi panu Krautovi, který je v Egyptě unesen mimozemšťany a potom je vystřelený na Měsíc. Tam se setkává se známými Němci jako je baron von Richthofen, Otto Lilienthal, Vilém II., Ludvík II., Walther von der Vogelweide a Eva Braun. Tyto osobnosti založí v galaxii rockovou skupinu a s Adolfem Hitlerem za bicími se vrátí na Zem. Poté, co americká ústředna Atlanticu desku vetovala, bylo grandiózní dílo rozkouskováno a bizarní místa odstraněna. Vyrobily se nové obaly a torzo projektu vyšlo na dvou samostatných LP deskách.
Chris Karrer pochopil, že konec AMON DÜÜL II je neodvratný. Bylo stále méně možností k vystoupení a tak nahráli ještě jednu desku. ONLY HUMAN je věc, kterou si AMON DÜÜL II prostě nezasloužili! Jedním z hudebníků byl také Stefan Zauner(keyboards), který je nechvalně známý jako frontman formace MÜNCHNER FREIHEIT. Přidal se k AMON DÜÜL II v roce 1977 a jeho sólová deska NARCISS na sebe upozornila mnohem více než ONLY HUMAN. John Weinzierl skupinu opustil, neboť se již nemohl déle dívat na destrukci souboru. Chytré rozhodnutí.
Na turné v listopadu 1978 vystupovali AMON DÜÜL II s basistou Peterem Stimmelem a zpěvákem Tommie Piperem, který si to nasměroval ke komice, maskám a kostýmům. AMON DÜÜL II tedy nezanikli v infernu, ale byli jemně uložen do hrobu. Krautrock také zemřel společně s nimi a nastalo období disko-soundu.
Uběhlo mnoho let, ve kterých fanoušci poslouchali staré desky až v roce 1981 nastal zvrat. V obchodech se objevilo album VORTEX a náhle existovaly dvě skupiny se jménem AMON DÜÜL! Tímto albem se na scénu vrátili Chris Karrer, Renate Aschauer Knaup, Falk U.Rogner i Danny Fichelscher a dokázali probudit k životu hudbu známou z desek YETI, TANZ DER LEMMINGE a VIVE LA TRANCE. Album VORTEX však nebylo na trhu příliš úspěšné.
Druhá formace se jménem AMON DÜÜL vznikla ve Walesu. Založili ji John Weinzierl a Dave Anderson a nebyl s nimi nikdo menší než Guy Evans, bubeník od VAN DER GRAAF GENERATOR. Vokalisty našli v zpěvačce Julii Wareing a příležitostně i v Robertu Calvertovi z HAWKWIND. Aby se obě skupiny rozlišily, britská odnož si přidala k názvu (UK). V letech 1982-89 hudebníci zvládli natočit 5 alb, ale pouze FOOL MOON (1989) připomíná staré časy. AMON DÜÜL (UK) však ani zdaleka nedosáhl velikosti AMON DÜÜL II.
Uprostřed 80-tých let se objevilo dokonce jméno AMON DÜÜL III. Bylo však pouze k přečtení na plakátech na turné skupiny HAWKWIND. Kapela se nikdy neobjevila na pódiu, neexistují ani desky. Je možné, že přátelé z HAWKWIND uváděli jejich jméno z piety, aby neupadlo v zapomnění. Pravdu se však asi už nikdy nedozvíme.
Koncem 80-tých a počátkem 90-tých let se opět probudil zájem o krautrock. Skupiny jako BIRTH CONTROL, CAN, GURU GURU a EMBRYO začaly opět koncertovat. Rychle vyšly desky i od AMON DÜÜL II. V roce 1992 to bylo album LIVE IN CONCERT (jde o sestřih koncertu z BBC RADIO 1, který skupina uskutečnila již v roce 1973).
Musíme poděkovat především Johnovi Weinzierlovi, že dokázal pohnout se starými kamarády, aby znovu vzkřísili AMON DÜÜL II. Jedním z důvodů byla smrt zpěváka HAWKWIND Boba Calverta v roce 1988. John plánoval k jeho poctě vzpomínkový koncert. Protože ale nevěřil, že se mu to podaří, začal stavět na nohy vlastní show. A najednou byli na místě i Chris Karrer, Renate Aschauer Knaup a Peter Leopold. Na memorial koncertu hráli s přáteli tituly jako "Archangels Thunderbird", "Eyeshaking King", "Metropolis" a "Flower Of The Orient". Nyní jejich spolupráci již nic nestálo v cestě.
Po krátké době již společně hráli na koncertu v italské Perugii a na pódiu stáli i Lothar Meid a Falk U.Rogner. Gramofonový průmysl toho využil a po LIVE IN CONCERT následovalo dalších 6 LP a CD AMON DÜÜL II.
V roce 1995 proběhlo malé turné po Japonsku. Od té doby začala spolupráce Jana Kahlerta(vcls, percussion), který se stal řádným členem AMON DÜÜL II. Skupina s delšími či kratšími přestávkami nadále koncertuje a mezi fanoušky krautrocku se stal legendou Open Air festival z kláštera Cornberg blízko Eschwege v roce 2001, kde AMON DÜÜL II přímo excelovali. V roce 2002 se odehrál další z koncertních vrcholů. Před desítkami tisíc hippies slavili 35.výročí od založení a to na hradě Herzberg. Jejich noční vystoupení bylo pro mě životním zážitkem, který zřejmě už nic nepřekoná.
V roce 2003 se AMON DÜÜL II odebrali opět do studia a příznivci krautrocku se mají na co těšit. Páni a dáma jsou již poněkud v letech, ale srdce a ducha mají stále mladého. Nyní se soudí v Hamburku o práva na veškerý hudební materiál AMON DÜÜL II. Ten patří do rukou hudebníků a ne do sejfu gramofirmy, která si s ním mastí kapsy. Můžeme si být jisti, že historie této originální skupiny ještě není zdaleka u konce. Přeji jí ještě mnoho úspěšných desek a koncertů!

Prameny:
Různé rockové lexikony a vzpomínky Renate Knaup, Chrise Karrera a Johna Weinzierla (i když to nebylo vždy jednoduché a Kurt a já jsme jim asi hodně lezli na nervy). Mé díky patří všem, kteří moji práci podpořili, ale především Kurtovi Mitzkatisovi.

Michael Tölle

(Příspěvky poskytli: Kalle Becker, Fritz Griepentrog, Michael Gronostay, Kurt Mitzkatis, Werner Montino, Axel Nuglisch)

1998, 2003 German Rock e.v. (7-Januar 1999)

/překlad 2007 - Ilona, jazyková úprava V.S./


Amon Düül orientační discografie


Phallus Dei (1969)
Yeti (1970)
Dance of the Lemmings (1971)
Angel Dust (live May 20th, 1972)
Carnival in Babylon (1972)
Wolf City (1973)
Utopia (1973)
Live in London (1973)
Vive la Trance (1974)
Lemmingmania (1974)
The Classic German Rock Scene: Amon Düül 2 (double-LP)
Hijack (1975)
Made in Germany (1975)
Pyragony X (1976)
Almost Alive (1977)
Only Human (1978)
Vortex (1981)
Rock in Deutschland Vol. 1 (1981)
Milestones (1989)
Live in Concert (1992)
Surrounded by the Bars (1993)
The Greatest Hits (1994)
Nada Moonshine # (1995)
Kobe (Reconstructions) (1996)
Eternal Flashback (1996)
Live in Tokyo (1996)
The Best of 1969–1974 (1997)
Flawless (1997)
Drei Jahrzehnte (1968–1998) (1997) (4-CD)


About Us | Contact Us | ©2007 Mládek Zdenek