Music archiv - Ladies Story

Slits

STEVE BERESFORD- piano, keyboards, synthesiser
SlitsARI UPP (ARIANNE FORSTER) - vcls
PALMOLIVE (PALOMA ROMERO) - drums 
KATE KORUS - gtr
SUZI GUTSY - bas
VIV ALBERTINE - gtr
TESSA POLLITT - bas 
BUDGIE - drums
BRUCE WILLIE SMITH - drums


Alba: 
1. CUT - Island 1979
2. UNTITLED (RETROSPECTIVE) - Y Records 1980
3. THE RETURN OF GIANT SLITS - CBS 1981 
4. TYPICAL GIRLS LIVE - Basic 1981
5. THE PEEL SESSIONS (1977 + 1978)- Strange Fruit 1989 



Píše se rok 1976. Na londýnské scéně již punk definitivně vytlačil "staromódní" pub-rock a hudbymilovná mládež se dychtivě vrhla na tento nový, provokativní, styl. Čtrnáctiletá Ari Upp (Arianna Forster) se svojí kamarádkou Palmolive (Palomou Romero) navštívila noční show newyorské punkové královny Patti Smith. Obě teenagerky byly oslněny! Palmolive, která v té době žila s Joem Strummerem z THE CLASH, dostala nápad zformovat čistě dívčí punkovou kapelu, kde by byla Ari sólovou zpěvačkou. (Podnikavá slečna nebyla v hudebním prostředí úplným nováčkem. Když se počátkem 70.let přistěhovaly ze Španělska se svojí sestrou Esperanzou naučila se na bicí a hrála v londýnské skupině FLOWERS OF ROMANCE). Idea padla na úrodnou půdu a vznikly THE SLITS.
Budoucí frontmanka Ari Upp s bubenicí Palmolive sehnaly kytaristku Kate Korus a basistku Suzi Gutsy a začaly zkoušet. Kate a Suzi však brzy kapelu opustily (Kate přešla k MODETTES, Suzi posílila THE FLICKS) a jejich místa zaujaly Viv Albertine(gtr) a Tessa Pollitt(bas). Děvčata hrála syrový punk rock, kombinovaný s prvky reggae a svůj křest si odbyla 11.března 1977 v Harlesdanu. Palmolivina známost s Joem Strummerem se skupině náramně hodila. THE SLITS absolvovaly v úloze předskokanů anglické turné THE CLASH "White Riot 1977" a získaly po boku londýnské legendy cenné profesionální zkušenosti. THE SLITS si koncerty skutečně užívaly, což potvrzuje dokumentární film nazvaný "The Punk Rock Movie", který natočil na Super 8, nezávislý filmař Don Letts, pozdější tour manager THE CLASH a BIG AUDIO DYNAMITE. 
Pro jejich zájem o reggae si jich všimla firma Island, pro kterou v roce 1979 natočily album CUT. Nahrávalo se v Ridge Farm Studios v Surrey. Před natáčením je však opustila Palmolive (odešla do jiné dívčí skupiny THE RAINCOAST) a byla nahrazena bubeníkem Peterem Clarkem - Budgiem, který přišel z liverpoolského souboru BIG IN JAPAN. Album produkoval Dennis Bovell a vyznačuje se geniální syntézou bílého reggae s dalšími druhy rockové muziky. Všemu vévodí výrazně melodický Ariin zpěv. Okamžitě se stalo favoritem kritiků a pro oddané fanoušky bylo přímo uctívaným fetišem. Jeho obal se zablácenými a do půli těla obnaženými hudebnicemi vzbudil nadšení i pohoršení po celém světě. 
Po realizaci tohoto alba odešel Budgie a později se stal členem další kultovní kapely SIOUXSIE & THE BANSHEES. Hudebnice se spojily se členy skupiny THE POP GROUP a založily vlastní gramofonovou značku Y Records, která se orientovala na vydávání progresivní muziky spřátelených muzikantů a souborů. Za bicími THE SLITS vypomáhal Willie Smith (řádný člen THE POP GROUP) a další muž Steve Beresford dobarvoval hudbu, nyní již smíšené skupiny, klávesami. 
Album RETROSPECTIVE, které bylo původně bez názvu, obsahuje materiál bootlegové kvality, zachycující různé studiové session z doby před natáčením LP CUT.
V roce 1981 nahrála skupina album THE RETURN OF THE GIANT SLITS pro velkou firmu CBS. LP v první verzi obsahovalo navíc singl s interview se skupinou (později pouze na MC). Hudba je na této desce orientovaná více na africké než na jamajské rytmy, a to přineslo také o poznání větší komerční úspěch. Nutno ale dodat, že produkce otupila punkové ostří nahrávky a deska zapadla do popového mainstreamu. 
Dívky, které se vždy považovaly za punkerky, byly znechuceny a ani bohaté tantiémy je nedokázaly udržet pohromadě.
Po rozpadu skupiny v 1981 se některé členky realizovaly v další, víceméně improvizační kapele NEW AGE STEPPERS, která pokračovala v hudbě z období alba CUT.
Zakladatelka THE SLITS Paloma Romero - Palmolive, je v současné době chotí a matkou tří žijících blažených křesťanských bytostí v Nové Anglii. Na to, že byla bubeník-samouk, působící ve dvou průkopnických ženských punkových kapelách během vrcholící punkové éry, je to konec hudební kariéry více než překvapivý. 
Poznámka na závěr:
LP deska THE PEEL SESSIONS, na značce Strange Fruit, je záznamem sessions pro Johna Peela ze září 1977 a dubna 1978.

Vladimír Svoboda 2005

About Me | Contact Me | ©2007 Mládek Zdenek